Bleu de Chanel – o dezamagire

De ce bleu (albastru)? Poate pentru ca asa ar fi aratat Coco Chanel daca i s-ar fi adus parfumul sa-l incerce…chanel bleu

Uniformele barbatilor au fost intotdeauna muza Gabrielei Coco Chanel. Prin ceea ce a fost si a creat ea, ne-a transmis prestanta lor, solemnitatea, ideea de standarde inalte – atribute care se gasesc si in parfumurile Chanel, mai ales in acelea din vremurile de inceput ale marcii.

Bleu de Chanel este pentru mine o dezamagire, o dezamagire pe care nu vreau s-o asociez cu marca Chanel aceea pe care o stiu eu, acea marca ce a influentat major si pozitiv industria parfumurilor ci cu marketingul din ziua de azi, cu acel marketing simplist care creaza astazi produse „asa cum cere publicul” uitand de adevaratele valori care au construit cu greu prestigiul unei marci.

Jacques Polge este directorul de creatie al Chanel Parfums si omul, artistul din spatele unor minuni olfactive precum Allure Sensuelle, Chance sau Coco pentru femei sau genialul Antaeus pentru barbati si nu ar fi trebuit sa se compromita conformandu-se tendintelor pietei si creand ceva simplu, de vara, care sa devina neaparat un best seller numai pentru ca asa dicteaza actionarii. Dar sa-i acordam de data asta prezumtia de nevinovatie si sa speram la o viitoare revenire la stilul cu care ne-am obisnuit.

Bineinteles ca Chanel Bleu a beneficiat de o campanie de promovare demna de calibrul marcii iar clipul de prezentare este regizat de nimeni altul decat… Martin Scorsese. Dar ramane un parfum ¬†slab, putin persistent, fara o personalitate prea bine conturata. Poate fi o alegere potrivita pentru un adolescent la balul de absolvire a liceului, un baiat care nu si-a conturat inca un stil propriu.

Toate parfumurile masculine importante primesc in ultima vreme aproape obligatoriu o versiune sport, ceva cumva fresh si „dinamic”. Bleu nu se cheama Sport dar e ceva exact in zona aceea. Si mai seamana cu unele parfumuri masculine moderne ca Dior Homme Sport, YSL L’ Homme sau Chanel Allure Edition Blanche dar nu are chiar ce da valoare acestor parfumuri. Ii lipseste ceva, ii lipseste mult si aluneca usor inspre ideea de parfum Axe…

 

O sa produca vanzari mari cu siguranta dar asta cred ca mai degraba o sa faca un deserviciu marcii pe termen lung pentru ca Bleu nu este ceea ce trebuia sa fie un parfum Chanel.

Nu are nimic din prestanta si atitudinea cu care ne-a obisnuit Chanel de-a lungul timpului si cu siguranta nu se ridica la standardele binecunoscute ale marcii. Si, mai presus de orice, povestea pe care ne-o spune este fada si inodora.

 

by Ambra